söndag 8 augusti 2010

Nystart

Jag fick plötsligt en kraftig lust att återuppta den här bloggen igen. Jag nystartar med min blandade spellista Sommar 2010 som har gått runt hemma och i mobilen hela sommaren. Färska popdängor från i år med bland annat MGMT, Robyn, The National, Teenage Fanclub, Beach House, Hot Chip och The Magic Numbers blandas med sköna melodier från tidigare som jag har ramlat på den senaste tiden.

Jag håller på med en 60-tals lista till ett bröllop i slutet av september, därav gamla oldtimers med The Shangri-Las, Frankie Lymon & The Teenagers och Wee Willie Walker.

Gorillaz singel "On Melancholy Hill" är självskriven om man ska sammanfatta sommaren 2010. Damon Albarn fortsätter leverera, och alla gamla Blurfans ögon blir givetvis blurriga av glädjetårar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar